Jag ber er inte att läsa detta.

Kanske blir att äta om ett tag, men är inte alls hungrig, kanske ska sluta äta på kvällarna? Kanske en frukt.. Föröker ju att sluta äta i skolan, kanske bara en macka. Måste sluta att äta och börja träna mer. Visst folk säger att man inte ska sluta äta om man vill gå ner i vikt, man ska bara äta bättre, kanske mindre, men who cares? I do what I want. Om det går fortare att gå ner i vikt om man slutar äta, så ska jag inte äta så mycket nu ett tag.
Aja, bryr ni er egentligen? Nej. Men vill klaga. Och jag har inte bett er att läsa detta, som rubriken säger.
Men nu måste jag ändra på detta. Och stolt som jag är så har jag ju börjar att springa och träningen har börjat, jag äter mindre i skolan, och tuggar tuggummi istf godis, bra va? Jag tycker det.
Jag ska bli perfekt, killen ska tycka om mig. Jag gör allt för det. Ja, han är mitt allt.

KOMMENTARER
Postat av: Jonna

Du får inte tänka så Jessica! Jag vet att det inte är så lätt alla gånger. Jag tycker också att jag är tjock, konstig, skitful och totalt värdelös! Det tycker jag ofta! MEN man kan inte hänga upp sig på utseendet eller alla saker man säger/gör som kanske låter konstigt i någon annans öron! Det går bara inte. Då kommer man börja hata sig själv mer och mer! Tillslut har man övertygat sin hjärna om att man är sådär ful och dålig, och då blir man det! Man blir det man gör sig till och den man vill vara! Det är skitsvårt, jag vet, men det går om man försöker! Det verkar skitsvårt att vara sig själv och vara nöjd över det. Men jag kan lova att det ändå är mycket lättare, bättre och smartare än att börja hata sig själv. Jag vet, som så många andra, att man väljer att hata sig själv ist för att börja älska sig själv för att man tror att det är lättare. Men man har fel! Du kan börja älska dig själv, vara stolt över dig själv, stå upp för vad du tycker och tänker och bli den person som du tycker att alla andra är och som du också skulle vilja vara, på bara en dag! Det kan ta en dag att börja älska sig själv! Det enda man behöver göra är att bestämma sig. När du har börjat älska dig själv, så kommer alla andra också göra det.

MEN...

Om du istället väljer att börja hata dig själv för att du är för tjock, ful och värdelös, så måste du först börja banta - Det kommer inte att gå på en dag, utan att ta flera år eftersom att du aldrig kommer att bli nöjd med ditt utseende för att du redan har talat om för din hjärna att du "hatar dig själv, att du är ful och värdelös och aldrig duger, så att det inte är någon idé att bli nöjd".

Om du fortfarande, efter ha läst vad jag tycker, vill banta och gå ner i vikt så kan jag säga att om du slutar att äta och går ner till den vikt som du satt som mål, så har du redan talat om för både dig själv och alla andra att du inte duger. Du kommer inte att nöja dig även om du har gått ner i vikt, för du har redan talat om för din hjärna att du inte duger så då kommer du inte heller att nöja dig med att "bara" ha gått ner i vikt.



Du är en smart tjej Jessica. Låt inte din "onda hjärnhalva" vinna. Alla har vi en "ond" och "god" sida, men vi får inte låta den "onda" vinna. Då har vi förlorat det faktiskt enda vi har - Oss själva!

Så var stolt över dig själv istället! Du är precis lika bra som alla andra, och när du förstår det själv så kommer alla andra också förstå att du är BRA.

2011-09-13 @ 20:47:12
URL: http://jonnawaag.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

VAD HETER DU?:
STALKER?

E-postadress: (bara jag som ser)

HAR DU NÅGON BLOGG?:

DIN KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0